Penelitian ini bertujuan untuk mengeksplorasi tantangan yang dihadapi oleh mahasiswa yang bertugas sebagai guru pra-jabatan selama praktik mengajar Bahasa Inggris untuk Tujuan Khusus. Penelitian in…
Penelitian ini bertujuan untuk mengevaluasi efektivitas penggunaan kartu petunjuk (cue cards) dalam meningkatkan penguasaan kosakata Bahasa Inggris siswa kelas 8. Penelitian ini menggunakan pendeka…
Membaca merupakan aspek penting dalam pembelajaran bahasa, terutama bagi pelajar muda dalam pembelajaran bahasa Inggris. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui efektivitas dan dampak ke…
Self-directed learning is one of the learning strategies that students can use to deepen their knowledge and manage their speaking skills. Learning in class has a time limitation which is a problem…
Reading is an essential skill in the process of acquiring proficiency in a language, particularly for English learners. High achiever students consistently demonstrate excellent performance in thei…
This study aims to explore the implementation of storytelling to teaching listening, using a narrative approach as a qualitative approach and method. Narratives allow teachers and students to tell …
This study investigates the effectiveness of the Word Venture method in enhancing vocabulary usage among fourth-grade elementary school students in Indonesia. With a focus on innovative and engagin…
Discovery learning is a learning model in which students are allowed to explore concepts, meanings, and relationships through an intuitive process to draw conclusions. In this study, the researcher…
Keberhasilan pembelajaran bahasa Indonesia juga dipengaruhi oleh faktor siswa. Beberapa probelema yang relatif terjadi pada siswa yang sedang mempelajari bahasa Indonesia dikategorikan ke dalam dua…
This research explores the phenomenon of code-switching in the context of English learning among high school students who are members of English Clubs. Code-switching, the practice of switching bet…